Groetjes uit Hank - Reisverslag uit Breda, Nederland van Annelieke Grim - WaarBenJij.nu Groetjes uit Hank - Reisverslag uit Breda, Nederland van Annelieke Grim - WaarBenJij.nu

Groetjes uit Hank

Blijf op de hoogte en volg Annelieke

06 Januari 2014 | Nederland, Breda

Laatste dagje in Nederland, morgen ga ik weer terug naar Helsinki. Ik heb er wel een beetje gemengde gevoelens over. Aan de ene kant ben ik wel blij dat ik weer iets nuttigs kan gaan doen (ik heb de hele vakantie eigenlijk alleen maar gelezen en geslapen..) en dat ik mijn vrienden daar weer kan zien, maar aan de andere kant was ik ook liever nog een beetje langer bij m'n familie en vrienden hier geweest.

Gelukkig heb ik mijn familie wel heel veel gezien de afgelopen weken. Eerste kerstdag kwam oma Grim op bezoek. Er is toen een klein kerstwonder gebeurd: Floortje de kat kwam voor het eerst in haar leven bij oma op schoot zitten.

Tweede kerstdag zou oma Sinke komen, maar ik kreeg in de loop van de week het idee dat er meer Sinkes zouden komen. Dit kwam onder andere omdat het op de verjaardag van m'n nichtje Julia, een week eerder, een paar keer is gebeurd dat mensen 'Shhht, daar komt ze!' fluisterden als ik voorbij kwam. Ook vond ik het verdacht dat de overbuurman op eerste kerstdag een extra eettafel kwam brengen, dat mama maar appeltaarten bleef bakken, en dat we genoeg eten in huis hadden om het halve dorp van een kerstdiner te voorzien. En inderdaad, daar kwam de familie. Ooms en tantes, neven en nichten, en natuurlijk oma, bijna iedereen was er! Ik heb met iedereen lekker bij kunnen kletsen, en 's avonds hebben we gezellig met z'n allen gegeten. En gekke foto's gemaakt, die ik heb geprint en op m'n kamermuur ga hangen. En ook hier ga posten. Muwhaha!

Op nieuwjaardag heb ik de Grimmies allemaal gezien. We hebben traditiegetrouw bij oma Grim gefonduud en gegourmet (haha, die werkwoordsvervoegingen moest ik even googlen, hoor!). Zeer geslaagde feestdagen, dus!

Ik heb ook veel vrienden weer gezien, zowel uit Groningen als uit Brabant. Het was steeds heel erg vreemd, eigenlijk alsof ik helemaal niet weg ben geweest. Alleen aan de kindjes van Pascal van de tekenles kon ik merken dat ik een paar maanden weg ben geweest, want die zijn een stuk groter geworden sinds de zomer. Over die kindjes gesproken, ik weet nu hoe je een rupsje moet maken van een peuter en een dekbed. Komt vast nog wel een keer van pas.

En nu is het al weer bijna tijd om te gaan. Ik heb vanochtend al afscheid genomen van oma Grim, ik heb mogen kiezen wat we vanavond eten, en morgenochtend ga ik nog even naar oma Sinke. Ik ga iedereen wel missen denk ik. Gelukkig komen papa en mama in februari, als ik jarig ben, naar Helsinki, dus ik zie ze over een maandje weer.

Nou ja. Houdoe, dan maar! En mocht je ooit in de buurt van Helsinki zijn, kom gerust langs :-)

  • 06 Januari 2014 - 17:13

    Lili Ahonen:

    Hyvää Helsinkiä!

  • 06 Januari 2014 - 17:45

    Sabine:

    Jammer dat je al weer moet gaan. Gelukkig zien we je in maart al weer als we naar Helsinki komen. Helaas hebben we het pakket niet meer binnen gehad. Dus we kunnen het je niet meer geven voordat je terug gaat. Stomme post >:( Maar goed. Ik hoop dat je een goede reis hebt en dat je veilig aankomt.

    Groetjes en tot snel

  • 06 Januari 2014 - 18:37

    Mientje Boere:

    Hoi Annelieke,
    Bij deze voor jou en je familie een super 2014 waarin je weer waanzinnig veel leuke avonturen mee gaat maken!
    En ons laat genieten van je mooie verhalen ;-)
    Heel veel succes, ga ervoor toppertje xxx

  • 07 Januari 2014 - 10:19

    Ad:

    Hey Annelieke,
    Ben je alweer een beetje gewend in Finland?
    Woensdag weer tekenles, dat wordt weer skypen!!!
    Bereid je maar vast voor wat je wilt gaan doen
    groetjes Ad.
    tot woensdag.

  • 28 Januari 2014 - 19:49

    Anita:

    Hoi Annelieke,

    wat geweldig om jou verslagen te lezen. Het was er nog steeds niet van gekomen. Maar beter laat dan nooit. Ik zou er maar eens serieus over gaan denken om je verhalen te bundelen. Jij kan echt mooi schrijven.
    Ik ben jaloers op je, behalve die keer dat je de zee in bent gelopen dan!
    Dat doe ik je niet na.
    Ik ga je nu zeker meer volgen. Groetjes,
    Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Breda

Annelieke

Welkom op mijn profiel. Ik zal jullie hier op de hoogte houden van mijn tijd in het buitenland.

Actief sinds 26 Juni 2013
Verslag gelezen: 1047
Totaal aantal bezoekers 15895

Voorgaande reizen:

19 Februari 2016 - 01 Januari 2026

Een nieuw leven in Finland

11 Augustus 2013 - 30 Juni 2014

Erasmus Helsinki

Landen bezocht: